dr Sabina A. NOWAK
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
pok: 309
ORCID: 0000-0001-9761-8365
publikacje:
http://bgbase.uken.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:
- Członek zespołu do spraw Promocji Wydziału Nauk Humanistycznych
- Opiekun I i II roku stacjonarnych studiów licencjackich
- Opiekun praktyk dydaktycznych na studiach licencjackich i magisterskich
Stopnie naukowe:
- 2017; Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa;
Uniwersytet Jagielloński;
Tytuł pracy: „Rola refleksji i samooceny w rozwijaniu umiejętności językowo-przedmiotowych w szkole wyższej”;
Promotor: prof. dr hab. Władysław T. Miodunka, Uniwersytet Jagielloński;
Recenzenci: prof. dr hab. Danuta Gabryś-Barker, Uniwersytet Śląski, dr hab. Przemysław E. Gębal, prof. UW, Uniwersytet Warszawski. - 2006; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Jagielloński;
Tytuł pracy: „The Application of the Six Thinking Hats Method in Teaching Writing to Matura Students”;
Promotor: dr Ewa Witalisz, Uniwersytet Jagielloński. - 1999; Magister turystyki i rekreacji;
Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie;
Tytuł pracy: “Geneza i rozwój zainteresowań nurkowaniem w świetle badań osób zrzeszonych w krakowskich klubach płetwonurków”;
Promotor: prof. dr hab. Ryszard Winiarski, Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo (stosowane)
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego (2018-obecnie)
- Katedra Cyfrowej Edukacji Językowej (od 2021-2022)
Zainteresowania badawcze:
- dobrostan
- zintegrowane kształcenie językowo-przedmiotowe CLIL,
- badanie korpusowe nauczycielskiego dyskursu,
- testowanie,
- szkolenia dla nauczycieli.
Prowadzone zajęcia:
- Seminarium licencjackie i magisterskie – specjalizacja nauczycielska,
- Dydaktyka języka angielskiego,
- Nowe technologie w nauczaniu języka angielskiego,
- Wykład monograficzny CLIL
- Praktyczna nauka języka angielskiego
- Ocenianie umiejętności językowych.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN),
- Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej (PTDE).
Wybrane wykłady gościnne:
- 2024; Wykład plenarny pt. Dobeostan uczniów i nauczycieli – mapa zagadnień. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE), Gdynia
- 2019; Program Erasmus+ Comenius University, Bratislava, Słowacja,
- 2016; Program Erasmus+: Chemnitz University of Technology, Chemnitz, Niemcy,
- 2010; Program Erasmus: Pädagogische Hochschule, Wiedeń, Austria.
Najważniejsze publikacje:
Monographs:
- Gębal, P., Kiński, C., Mercer, S. Nowak, S. A., Szulc-Kurpaska, M. (2022). Teaching and Learning English. Education for Life. Wydawnictwo Naukowe PWN. https://ksiegarnia.pwn.pl/Teaching-and-Learning-English,998119697,p.html
- Nowak, S. A. (2020). “Refleksja w kształceniu językowym”. Monografia nr 992. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Articles/Chapters:
- Nowak, S. A. & Rążewska, A. (2024). Challenging but Rewarding Aspects of Telecollaboration: The Case of Virtual Israeli-Polish (VIP) Project. Theory and Practice of Second Language Acquisition. 10(1). pp.1-47. https://www.journals.us.edu.pl/index.php/TAPSLA/issue/view/1350/1284
- Szulc-Kurpaska, M. & Nowak, S. (2024). Can We Modify Teacher Mindsets: Towards Well-being in Education. Theory and Practice of Second Language Acquisition. 10(2), http://journals.us.edu.pl/index.php/TAPSLA/article/view/13280/13767
- Pitura, J., Turula, A., Nowak, S., Jakubik, & Asotska-Wierzba, (2024). Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework. Neofilolog. 62(2), pp. 482-501. https://pressto.amu.edu.pl/index.php/n/article/view/40142
- Nowak, S. A. (2024). Using board games for alternative assessment in CLIL. In T. Alexiou, & T. Karasimos (Eds.), Challenge Accepted! CLIL-ing through Board Games. De Gruyter Mouton. https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/9783110990911-006/html
- Nowak, S. A. i Szulc-Kurpaska, M. (2022). W kierunku dobrostanu (ang. wellbeing) przyszłych nauczycieli języków obcych. Języki Obce w Szkole. Numer 2/2022. https://jows.pl/artykuly/w-kierunku-dobrostanu-przyszlych-nauczycieli-jezykow-obcych
- Nowak, S. (2022). Recenzja książki W. Król-Gierat: Teaching English to children with special educational needs.Neofilolog 58(2).
- Nowak, S. (2021). Samoocena w procesie uczenia się dzieci na podstawie opinii i obserwacji nauczycieli. (W:) J. Rokita-Jaśkow & K. Nosidlak Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego. Prace Monograficzne nr 999. http://www.wydawnictwoup.pl/865/Nauczanie-dzieci-jezykow-obcych-Globalne-wyzwania–lokalne-rozwiazania.html
- Nowak, S. A. (2016) “Nowa jakość oceniania: ocenianie kształtujące”. XXII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej. Kraków. 227-334.
- Nowak, S. A. (2015) “Students’ Evaluations of Writing Curriculum at Tertiary Level.” W: Paradowski, M. B. Productive Foreign Language Skills for an Intercultural World. A Guide (not only) for Teachers. Frankfurt am Main: Peter Lang. 221-236.